채용 정보

외국계기업 | Accountant(Treasury & Intercompany)

담당컨설턴트

황성훈이사 h_hoon77@ubsocius.com 01050037938 01050037938
채용 전반의 프로세스 및 기업의 needs 인지를 기반으로 한 차별적 추천 인사 분야의 역량과 경험을 기반으로 최적 인재를 추천드리겠습니다.

기본정보

Accountant(Treasury & Intercompany)

외국계기업

~ 주임

무관

무관

서류전형 -> 1차면접 -> 2차면접

영어 상

19-01-07 15:24

2019-01-14

상세정보

본문

지원 자격

- 회계 관련 전공자

- 회계 관련 자격증 소지자

- Retail , 외국기업 회계팀 근무 경험자

- 영어로 업무 진행이 가능자

 

Role Description

- We are looking for a person with good understanding of accounting and tax law and a genuine interest

for the H&M business. Furthermore, a strong team player who is able to work under pressure towards

deadlines as well as work on their own initiative. Analytical skills are important to analyze the financial

statements, reports and accounting issues.

 

1. Treasury

- Schedule and process domestic and foreign payment according to the payment cycle

- Forecast and monitor cash flow and report to Sweden

- Update bank books and make cash journal entries accordingly

- Bank balance reconciliation

- Handle F/X trades and prepare required documents for GBC payment

- Manage routines related to corporate credit cards

- Handle opening and closing of bank accounts

 

2. Intercompany

- Check intercompany recharge invoices in ITS and book them accordingly

- Prepare a trading payment list for GBC and follow up with the difference list with DC

- Manage the balance of intercompany transactions

- Send the intercompany reconciliation to Sweden and follow up in case of any issue

- Prepare for BOK filing when it is legally required

- Report to the designated bank for any change in loan transaction

- Communicate with Sweden for intercompany billing etc.

 

3. Others

* Support interim and yearly external audit preparing financial statements and relevant documents

* Update corporate legal documents in case of any change

 

- We are looking for a person with:

- 2 ~ 3 year experience in general accounting and tax

- Bachelor's degree in Finance or Accounting

- USCPA preferred, not required

- SAP experience preferred

- Multinational Company work experience preferred

- High proficiency in MS Office application and any accounting system

- Proficient in English required

- Experience in Retail / Fashion industry preferred

 

Location

- 중구, 서울

제출서류: 국영문이력서(영문이력서는 자유양식)


참고사항) 일전에 오픈 하였습니다만, 당시에 채용 하신 분을 업무 분장으로 인해 다른 포지션으로 바꾸게 되어
해당 포지션으로 근무 하실 분을 채용 하고 있습니다.
 

  • 급여 부분은 경력에 따라 조율이 가능합니다만, Max 37-800만원이 최대라고 생각되니 맞춰서 추천 부탁 드립니다.
  • 어카운팅 총 경력은 상관 없습니다만,
반드시 해당 업무를 최소개월이상 해보신 분만 추천 부탁드립니다
이력서 받아서 인터뷰 진행해 보면년에번 해보신 분이나 상사의 업무를 도와준 분들이 많습니다
본인의 담당 업무로써년 해 보신 분만 추천 부탁드립니다
  • 특히 Intercompany 업무를 한달에 어느 정도 진행했는지 꼭 확인해서 보내주시면 감사합니다)
  • 해당 스웨덴 본사와의 커뮤니케이션이 많습니다.
이메일 커뮤니케이션만 해 보신 분은 진행이 어려우니반드시 전화로 영어 커뮤니케이션 가능하시거나 본인이 그렇게 업무 진행하실 의지가 있으신 분으로 추천 부탁드립니다평균 하루회 진행 있음
  • SAP 사용 경험, 연마감, 감사 진행 경험 있으시면 우대 (필수는 아님)

 그 외에 자격증이나 반드시 회계를 전공자나 어학 자격증이 있어야 하는 스펙적인 요소는 필요하지 않습니다.
항상 채용 진행시에 실무적인 부분을 더욱 중점적으로 보고 있으니 참고 부탁드립니다.

go Top