채용 정보

외국계기업 | 외국계홍보대행사 과장/차장/부장 경력직

담당컨설턴트

황성훈이사 h_hoon77@ubsocius.com 01050037938 01050037938
채용 전반의 프로세스 및 기업의 needs 인지를 기반으로 한 차별적 추천 인사 분야의 역량과 경험을 기반으로 최적 인재를 추천드리겠습니다.

기본정보

외국계홍보대행사 과장/차장/부장 경력직

외국계기업

과장 ~ 부장

무관

무관

서류전형 -> 1차면접 -> 2차면접

19-07-03 08:32

채용시

상세정보

본문

Job Description

• A company-wide responsibility for account profitability, new business solicitation, and quality of account service and employee development.
• Development and execution of comprehensive communications strategies that include proactive media relations, issue/crisis communications, stakeholder engagement and thought leadership to support clients in diverse sectors.
• Must have a comprehensive level of understanding of client business and address client issues effectively and thoughtfully.
• Counsel clients’ top executive management on public relations and marketing issues. 
• With a solid understanding of how to manage and operate a business, lead multiple client accounts and budgets with minimal supervision from upper management.
• Responsible for planning, organization and client profitability.
• Play an integral role in developing new businesses, present new business proposals with superior presentation skills.
• Function as a final review of communication strategies, program development and supervise all writing and editing to ensure product quality.
• Must be familiar with all public relations tools and be able to recommend these or alternative activities to his/her clients
• Act as a positive role model for effective team working, facilitate the operation of the team and develop junior members skills.
• Assist in the recruitment process, including interviews; demonstrate good selection skills. 
 
• 담당 고객사/프로젝트의 효과적 관리 및 팀 운영 
• 예산 기획 및 수익성 관리 
• 다양한 분야의 고객사 지원: 미디어 관계, 이슈/위기관리 커뮤니케이션, 이해관계자 참여/리더십을 포함하는 종합적인 커뮤니케이션 전략의 개발 및 실행
• 고객사 시니어팀 응대 및 홍보/마케팅 컨설팅
• 주니어 팀원 업무의 quality control
• 신규 비즈니스 개발, 제안서 작성 및 발표 
• 면접을 포함한 채용 과정 참여

Job Requirements

• over 5 years of relevant experience in corporate communications with a focus on media relations, issue/crisis communications, stakeholder engagement.
• Background in PR consultancy, in-house position and/or media preferred.
• Strong business perspective to proactively identify client needs and proposes programs, projects for clients to improve their business.
• Deep understanding of market trend and develops strategy and client offering to respond to these market needs.
• Ensure high-quality delivery on client programs.
• Ability to work on a team and handle multiple projects simultaneously.
• Ability to handle high priority and pressure situations. 
• Ability to develop trust with clients, supervisors, team members and external influencers.
• Ability to develop innovative/creative programs and sell additional projects/programs. 
• Excellent verbal, writing and documentation skills. 
• Excellent English/Korean proficiency.

• 5년 이상 경력 
• 미디어 관계, 위기/이슈 커뮤니케이션, 마케팅/디지털 캠페인, 이해관계자 프로그램 등 기업/마케팅 커뮤니케이션 관련 경험
• 고객 비즈니스에 대한 심층적인 이해도를 바탕으로 전략적 커뮤니케이션 프로그램 제안 능력
• 업계 트렌드에 대한 깊은 이해도를 바탕으로 고객 서비스 개발 
• Multi-task, multi-project 관리 능력 
• 팀 운영 경험 
• PR대행사, 인하우스 홍보 경력 우대
• 영어 필수. 영어, 한국어 글쓰기 및 회화 능통

제출서류: 국영문이력서 및 영문 Cover Letter

제출기한: 채용시까지

근무지: 서울시 서초구 강남대로 373 홍우빌딩 6층

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